Bolt-Action World War 2 Wargames Rules

Régal des yeux.

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas

Régal des yeux.

Message par craig le Mar 17 Juin 2014 - 23:46

Une table digne de ce nom, ça devrait ressembler à ça :
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]

"On n'abdique pas l'honneur d'être une cible"
craig
Admin

Revenir en haut Aller en bas

Re: Régal des yeux.

Message par darkness le Mer 18 Juin 2014 - 0:43

PURE!!!Sa pique les yeux  affraid affraid 
darkness

Message par craig le Mer 18 Juin 2014 - 0:52

solosub a écrit:Elle déchire c'est sur Smile
Il y en a pour cher de 4grounds !
Clairement. Mais c'est la rançon des belles tables...Quand c'est fait ainsi, avec les décors posés sur une nappe, c'est modulable à souhait; alors ça représente un investissement conséquent, mais c'est infini en possibilités...Et puis ils n'ont pas forcément acheté tout d'un coup...
Quand j'ai déménagé, j'ai été surpris de voir tout ce que j'ai accumulé au fil des ans...et sans trop me ruiner. Wink

craig
Admin

Message par craig le Mer 18 Juin 2014 - 1:40

Oui, ces mecs sont des tueurs...
Mais on ne doit pas faire de complexes, j'ai dans mes potes des gens qui font aussi bien, et j'ai la chance de jouer sur leurs tables ! Wink
De mon côté, j'ai de quoi agrémenter aussi de très belles tables, on se défend ! Very Happy

craig
Admin

Message par GAILLAC 81 le Mer 18 Juin 2014 - 10:04

Superbe ils sont très fort, il me reste beaucoup de travail, mais je vais persister.
GAILLAC 81

Message par Dynamo59 le Mer 18 Juin 2014 - 10:29

[quote="craig"]
solosub a écrit:Elle déchire c'est sur Smile

Quand j'ai déménagé, j'ai été surpris de voir tout ce que j'ai accumulé au fil des ans...et sans trop me ruiner. Wink

la terreur du Wargamer, le déménagement! lol! 
très belle table..
Dynamo59
Modérateur

Voir le profil de l'utilisateur http://olivier-wwii-20mmfigures.blogspot.fr/search?updated-min=2

Message par darkness le Mer 18 Juin 2014 - 10:38

De plus 4GROUND surf sur la vague du succès en proposant d'autres bâtiments d'importance.Comme le message que j'ai reçu ce matin ou ils vont sortir
La Haye Sainte pour la période napoléonienne

4Ground's Newsletter
Welcome to the 4GROUND newsletter.
Keeping you up to date with all that is new from our design team and sometimes a little bit more.
100 Days! A Campaign Special
On the 199th anniversary of the Battle of Waterloo we wanted to share with you one of our upcoming products that will start our Road to Waterloo campaign, covering multiple scales including 28mm, 20mm, 15mm and being our first ever 10mm release. The complex in question is...
La Haye Sainte!
On the morning of the 18th of June 1815, when battle was imminent, the men of the 2nd Light Battalion of the King's German Legion were sent to take up a defensive position in and about the farm complex of La Haye Sainte, there to await the inevitable bloody engagement against Imperial French forces. The ensuing battle would go down in history as the final and pivotal major engagement of the Napoleonic Wars, this battle would be forever know as the Battle of Waterloo.
At 13:00 in the afternoon the French attack on the Allied lines commenced with their Grande Battery opening fire as d’Erlon’s Corps started to advance across the fields. At La Haye Sainte two columns of French skirmishers managed to surround the farm. Desperate fighting about the farm had begun and more Germans, this time the Hanoverian Lüneberg Battalion, were ordered forward to help in it's defence. These additional troops, on route, were intercepted and cut down by French Cavalry, the few survivors made their way into the farm. At 14:00 an allied charge by the Scotts Greys relieved, for a time, the hard pressed defenders of the farm.
By 14:30 additional reinforcements had finally arrived in the form of the 1st Light Battalion of the King's German Legion ready for the second major assault of the day. Although the French vastly outnumbered the German defenders they were not able to bring their greater numbers to bear. In a running skirmish, numerous corpses had already become used as bulwarks by the defenders in all possible openings, the French were unable to make much head way over the mounting bodies of the slain. By 15:00 Marshal Ney ordered over 8,000 of his French Cavalry to attack across the fields the Allied lines. At this time the officer in charge of defending La Haye Sainte ordered his men, from the relative safety of the farm, to put down withering fire into the mass of French cavalry barring down on their fellows outside the farm. Although by this time the defenders of La Haye Sainte themselves had taken relatively few casualties, considering the pivotal effect they were having at the centre of the line of battle, they had by now drastically effected their ammunition reserves, which would cost them dearly later in the battle.
In a continuation of the brutal combat that had already occurred at the farm the French infantry attackers by 17:30 changed their tactics and attempted to burn the defenders out, setting fire to the barn. By 18:30 the defenders were down to roughly 5 shots a man, they fired the last of their ammunition and then were engaged in brutal room to room fighting. With French by now swarming over the walls and on top of the roofs of the buildings, all the time firing down on to the defenders, who at this point in an untenable position with no ammo left with a fighting withdrawal.
The French managed to bring up some guns and garrison La Haye Sainte. These guns repeatedly fired into the 27th (Enniskillin) Regiment who were in Square, the fire was so heavy that after the battle the battalion was said to be “lying dead in square”. With the French garrison now in the farm this allowed their Old Guard to advance on the Allied lines, but even though the farm was lost it was too late in the day for the French to win. Of the original 400 men who had been ordered to defend La Haye Sainte only 42 were still able to fight.

4Ground’s La Haye Saint comes pre-painted with lots of details, including extensive internal and external details. It also comes as 5 separate building kits which will be available both in a complete boxed set and as individual products.

28mm La Haye Sainte will be available to pre-order from the 9th of July for release on the 18th of July, 11 months before the 200th Anniversary, stating our road to Waterloo with other buildings and scales coming out as we near the 200th Anniversary.

Can't read this email properly?

Unsubscribe Send to a friend
darkness

Message par darkness le Mer 18 Juin 2014 - 13:31

Et dans la foulée j'ai reçu ça de chez WARLORD.Je comprend pourquoi 4 ground lance sur ces ondes le grand bâtiment!
[Vous devez être inscrit et connecté pour voir ce lien]
darkness

Message par Charly09 le Sam 21 Juin 2014 - 15:04

Waouh, merci pour cette trouvaille, y du matos effectivement  affraid 
Charly09

Message par craig le Sam 21 Juin 2014 - 15:15

Cet après-midi, on fait une grosse baston avec Dominique, inspirée de la contre-attaque de Mortain...Va y avoir du matos sur la table, je vous montrerai des photos.

craig
Admin

Message par biak40 le Sam 21 Juin 2014 - 17:32

craig a écrit:Cet après-midi, on fait une grosse baston avec Dominique, inspirée de la contre-attaque de Mortain...Va y avoir du matos sur la table, je vous montrerai des photos.
 bounce 
biak40

Voir le profil de l'utilisateur http://histofigouzes.over-blog.com/

Message par craig le Sam 21 Juin 2014 - 22:30

L'armée de Dominique est une merveille, elle est superbe.
Je trie les clichés et je vous montre ça...
Parler du résultat de la bataille serait faire injure à la qualité de son armée...Disons seulement que nous avons changé l'histoire, cet après-midi ! Very Happy
A tout'.

craig
Admin

Message par Contenu sponsorisé

Contenu sponsorisé

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut